PRAVA MOĆ ŽENE NA POSLU!
Verujemo da ono što žene vide – ono što primećuju, vrednuju i kako opažaju svet u pokretu – je ogroman neiskorišćen resurs u organizacijama. U ovoj knjizi istražujemo šta je ženska vizija, šta ima da ponudi i zašto je važna ženi, organizacijama i svetu.
Naš razgovor i dalje se vraćao na frazu, koju smo čule od žena koje su napustile visoke položaje ili razmišljaju o tome: Odlučila sam da nije vredno. Shvatile smo da ne možemo u potpunosti da istražimo odnos između žena i moći, ako ne postavimo pitanje šta žene najviše cene iako bi to moglo da bude u sukobu s onim što glavne organizacije očekuju da njihovi lideri cene.
Počele smo intervjue sa desetinama žena na visokim položajima i zaronile u akademsko istraživanje o toj temi. Naš cilj je bio da stvorimo knjigu sa ženama u širem kontekstu vrednosti. Ubrzo smo shvatile da je potrebno prikupiti originalne podatke kako bismo precizno opisale vrednosti koje žene unose u posao. Pokrenule smo istraživanje u punoj meri, uz podršku Nacionalnog saveta za istraživanje žena i uz finansijsku podršku sponzora koji su shvatili vrednost našeg projekta. U završnoj fazi istraživanja odlučile smo da proširimo vidike i otkrijemo vezu između vrednosti koje žene donose organizacijama i vizije koju većina njih ima o tome šta život i rad, u najboljem slučaju, mogu da budu.
Ova knjiga je podeljena u tri dela. U prvom delu definišemo žensku viziju, pokazujemo zašto je važna i opisujemo posledice činjenice da je potcenjena. U drugom istražujemo tri komponente koje oblikuju žensku viziju: sposobnost sticanja širokog spektra znanja, veštinu da nađu zadovoljstvo u svakodnevnom radu i sklonost da sagledaju posao u širem društvenom kontekstu. U poslednjem delu pokazujemo kako žena može da deluje zahvaljujući svojoj viziji i šta organizacije mogu da učine da ih u tome podrže.
Obe smo radile sa ženama širom sveta više od dvadeset godina. Sali kao autorka, nastavnica i konsultantkinja; Džuli je bila kouč višim rukovodiocima u svetskim kompanijama i zauzimala je liderske položaje u velikim organizacijama. Naša iskustva uverila su nas da iako su ženske sposobnosti za viziju velike, kompanije grubo odbijaju da priznaju snagu onoga što žene vide. Kao rezultat one gube poverenje u sopstvenu sposobnost da prepoznaju i prenesu ono što primete, a organizacije gube uvid i ravnotežu koje bi ženska perspektiva mogla da donese.
Danas su organizacije mnogo više posvećene razvoju ženskih talenata i liderskih potencijala nego u prošlosti. Dobre kompanije prepoznaju i vrednost različitosti. Ipak, žene i dalje imaju ograničen uticaj na strateškom nivou jer na njih ne gledaju kao na vizionare. Verujemo da takvo viđenje ne samo da je pogrešno, već i zaostalo. Najveća ženska prednost leži u vizionarskoj snazi.
Došle smo do tog uverenja posle četiri godine istraživanja i razmišljanja o istinskim vrednostima kojima žene doprinose poslu. Ono što predstavljamo razvile smo tokom dugog razgovora, započetog 2005. godine na plaži u La Jolla, California, u našem profesionalnom skloništu. U to vreme bile smo zaokupljene pitanjima koja zanimaju većinu ljudi u našoj oblasti: Zašto toliko talentovanih žena napušta visoke položaje ili su nemi posmatrači zastoja svoje karijere? Zašto nema većeg broja žena na višim položajima? Zašto su korporativni odbori velikih firmi regrutovali tako malo žena za više položaje? Nastavile smo istraživanje i upoznale fenomene kao što je, naširoko raspravljani, „ženski odliv mozgova”. Ali naša lična iskustva ukazivala su da nismo rešile osnovna pitanja.
Naš razgovor i dalje se vraćao na frazu, koju smo čule od žena koje su napustile visoke položaje ili razmišljaju o tome: Odlučila sam da nije vredno. Shvatile smo da ne možemo u potpunosti da istražimo odnos između žena i moći, ako ne postavimo pitanje šta žene najviše cene iako bi to moglo da bude u sukobu s onim što glavne organizacije očekuju da njihovi lideri cene.
Počele smo intervjue sa desetinama žena na visokim položajima i zaronile u akademsko istraživanje o toj temi. Naš cilj je bio da stvorimo knjigu sa ženama u širem kontekstu vrednosti. Ubrzo smo shvatile da je potrebno prikupiti originalne podatke kako bismo precizno opisale vrednosti koje žene unose u posao. Pokrenule smo istraživanje u punoj meri, uz podršku Nacionalnog saveta za istraživanje žena i uz finansijsku podršku sponzora koji su shvatili vrednost našeg projekta. U završnoj fazi istraživanja odlučile smo da proširimo vidike i otkrijemo vezu između vrednosti koje žene donose organizacijama i vizije koju većina njih ima o tome šta život i rad, u najboljem slučaju, mogu da budu.
Ova knjiga je podeljena u tri dela. U prvom delu definišemo žensku viziju, pokazujemo zašto je važna i opisujemo posledice činjenice da je potcenjena. U drugom istražujemo tri komponente koje oblikuju žensku viziju: sposobnost sticanja širokog spektra znanja, veštinu da nađu zadovoljstvo u svakodnevnom radu i sklonost da sagledaju posao u širem društvenom kontekstu. U poslednjem delu pokazujemo kako žena može da deluje zahvaljujući svojoj viziji i šta organizacije mogu da učine da ih u tome podrže.
Ovu knjigu smo namenile širokoj publici. Želimo da omogućimo ženama da prepoznaju i odrede sopstvene snage da bi stvorile najbolji put u poslu i životu. Hoćemo da pomognemo organizacijama i institucijama da razviju žensko liderstvo i izvuku korist iz strateške snage žena. Takođe želimo da ponudimo resurse nastavnicima i studentima, u koledžima, na univerzitetima i visokim školama, koji žele da izgrade bolji svet, pripremajući mlade žene da u praksi primene svoju viziju i razviju liderske veštine, koje će biti potrebne u godinama pred nama.
Коментари
Постави коментар